
Aanmelding
Vanwege een te lange wachttijd heb ik een Aanmeld stop. Dit betekent dat u zich nu niet kunt aanmelden.
Voor u zich aanmeldt, kijkt u nog even onder het tabblad: welke zorg (onder het tabblad aanbod)?
Voor 2026 heb ik niet met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten. Onder het tabblad praktische zaken (vergoeding/tarieven) is hierover meer informatie te vinden.
Na aanmelding neem ik (in de regel binnen 3 werkdagen) contact met u op. Soms is het wenselijk om telefonisch te overleggen of uw hulpvraag past binnen mijn praktijk. Het kan zijn dat ik u dan even bel. Voor de aanmelding is ook een verwijsbrief van de huisarts nodig. Zonder verwijsbrief kan ik de aanmelding niet aannemen. De huisarts kan de verwijsbrief via deze website versturen (zie hieronder: verwijzing). Of u stuurt de verwijsbrief mee als pdf in de aanmelding via de aanmeld link hieronder:
https://dialoog.hciggz.nl/crs/public/aanmelden/Default
In het kennismakingsgesprek zullen we stil staan bij uw hulpvraag en proberen we tot een passend behandelplan te komen. Daarna maken we vervolgafspraken.
Bij aanmelding gaat u tevens akkoord met de algemene voorwaarden zoals vermeld op de website onder praktische zaken en de privacystatement zoals opgesteld in het te downloaden document op de pagina: Privacy | AVG
Verwijzing
Als huisarts kunt de verwijsbrief via de onderstaande link versturen. Dit is een beveiligde e-mail omgeving via Zivver conversatiestarter.
Kijkt u voor u verwijst nog even onder het tabblad welke zorg? (onder tabblad: aanbod). Zo voorkomen we niet passende verwijzingen.
In de verwijsbrief moet staan: naast de cliënt gegevens uw persoonlijke AGB code, handtekening, verwijsdatum, reden van verwijzing, dat er een vermoeden van een DSM 5 diagnose is, en of het een verwijzing voor de gespecialiseerde of generalistische basis ggz is.
https://app.zivver.com/l/start/e10129b1-9bd6-4fa4-82c6-eb7de3dba1eb
Wachttijd
Wanneer ik geen aanmeld stop heb, is de aanmeldwachttijd (de tijd tussen de aanmelding en de intake) meestal ongeveer drie maanden.
Behandelingswachttijd (de tijd tussen de intake en de start van de behandeling) is meestal ongeveer twee weken. Ik streef ernaar om direct na de intake de behandeling te starten.
Aanvullende informatie omtrent wachtlijsten in de zorg van de Nederlandse zorgautoriteit (Nza):
“De wachttijden bij gecontracteerde zorgaanbieder zijn te lang. Wat moet de zorgverzekeraar doen?
Iedereen heeft recht op zorgbemiddeling door zijn of haar zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar kan verzekerden op weg helpen naar tijdige zorg, juist ook als er sprake is van wachtlijsten. Is er sprake van een wachttijd die langer is dan de Treeknorm? Dan kan de verzekerde dus meteen om zorgbemiddeling vragen bij de zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar moet zijn verzekerde, welke polis hij ook heeft, helpen aan een alternatieve zorgaanbieder om te voldoen aan zijn zorgplicht. De zorgverzekeraar bekijkt dan waar de verzekerde snel(ler) terecht kan.
Als er geen plek is bij een zorgaanbieder met wie er een contract is, dan kan de zorgverzekeraar ook een niet-gecontracteerde zorgaanbieder benaderen. Er wordt dan vaak voorafgaand aan de zorg een individuele maatwerkafspraak gemaakt. In dat geval zal de zorgverzekeraar de geleverde zorg aan zijn verzekerde volledig vergoeden.
Leidt de zorgbemiddeling niet tot tijdige zorg voor de verzekerde? Dan mag de zorgverzekeraar de vergoeding van de zorg niet beperken, als de verzekerde wel tijdig bij een niet-gecontracteerde zorgaanbieder terecht kan. Belangrijk hierbij is wel dat de verzekerde eerst echt om bemiddeling heeft gevraagd.
Het is belangrijk dat zowel zorgverzekeraars als zorgaanbieders mensen wijzen op de mogelijkheid van zorgbemiddeling.”